kajsa agerar mästerkock



Jaha, efter tjat (mest på skämt såklart) från min älskade värdmor om att hon vill att jag ska laga något svenskt, tog jag tillfället i akt ikväll och bakade svenska chokladmuffins i mina fina små svenska muffinsformar. Alla i min familj blev glatt överraskade och tyckte att de var supersmarriga. Nu ska jag bara se till att laga någon svensk middag, typ potatismos, kötbullar, brunsås och lingonsylt. Alla här hemma brukar skämta om hur jag inte kan laga någon mat eftersom jag alltid lyckas få någon annan att göra det åt mig haha. Vilket INTE är sant, eller hur mamma? Så nu ska jag bevisa dem att jag visst kan laga GOD mat utan att misslyckas hihi. Förövrigt så älskade värdmor min formarna så kan du skicka mig ett gäng svenska muffinsformar  svenska mor?

Ikväll och mestadels av dagen har jag bara myst hemma. Har knappt varit hemma någonting på snart 3 veckor, så då tyckte jag det kändes skönt och bara mysa lite hemma.  Har varit ute på äventyr mest hela tiden och sovit över hos kompisar.

Kommentarer
Postat av: mami

Ska skicka såna! Vill du ha svenskt köttbulls/pannbiff-recept? Och tips på hur man gör potatismos? Annars är det ju bara att gå in på recept.nu! Mitt tips med köttbullar är att rulla massor och lägga på en plåt. Steka dem i ugnen tills de ser brunbeigea ut och sen steka dem så de får fin yta. Lycka till. Glöm inte vitkålssallad med lingonsylt (!!!) till! puss

2011-01-06 @ 10:18:31
Postat av: Lisa

Men vad roligt Kajsa! Vilken superskojig idé! :)

Ska nog komma på något att skicka jag med, hehe.



Puss på dig!

2011-01-06 @ 16:21:22
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: emma

sv: har du sett kick-ass? Det är killen som har huvudrollen. nom nom.

2011-01-07 @ 15:33:51
URL: http://emmashouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0