USA <3

Haha detta är då taget från min kära vän Ebbas blogg. Tyckte det var så roligt för det stämmer in med hur det är där jag är också.

"Lite observationer:
- I USA finns smör som aldrig smälter
- Folk har pyjamasbyxor på sig i skolan. Och om de verkligen orkar sätta på sig något annat efter att ha rullat ur sängen sätter de på sig mjukisbyxor.
- Folk har tofflor som skor
- Man måste ha ett passport för att röra sig i skolan. Man kan alltså inte gå på toa obemärkt.
- Folk tror att man är intresserad av vad de köper till sina barn på ikea bara för att man är från Sverige
- Alla tror att de är miljövänliga, trots att de tar bilen till grannen..
- Alla lärare hänvisar/gör liknelser med mat eller tv. Ex: Min kemilärare förklarade att heterogen lösning är som mac n' cheese, rocky road ice-cream, italian dressing, jag kan hålla på hur länge som helst.. haha. och min psykologilärare jämför alla psykologiska scenarier med TV-shower."

Allt är sant.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Roligt! Kan inte du skriva mer om sånt också? :)

2010-10-27 @ 08:25:11
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: Ebba

just sayin'...

2010-10-28 @ 02:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0