come around and talk it over

Ho ho ja ja, åt nyss middag och nu sitter jag här, har typ redan träningsvärk efter fotbollsträningen idag. Kan ju säga lite snabbt att jag INTE är en fotbollsspelare och jag har inte spelat sen 6:an (eller vad var det mamma?)
Fick låna cleats (fotbollsskor) av Dawna och benskydd och allt det där. Kommer dit, känner redan då, vad i hela friden gör jag här? Tränaren pratar ett tag sen börjar träningen, GÖTT! Jag tyckte inte att jag sög helt och hållet men senare när tränarn kom till mig och sa att jag "ser rädd ut" och "har nog missat rätt mycket sen 6-7:an" så förstod jag att jag sög. HAHAHA. HERREGUD! Ni som känner mig kan ju bara tänka er! Herregud vad roligt. Jaaja, jag brydde mig inte så mycket. Har redan en running kompis som peppar. Och snart är det SIMINING <3 det enda jag kan.

Min lördags kväll var bra! Jag och Erica och några till chillade hemma hos Spenser, i hans bakgårg vid en eld. Det var mycket mysigt. Min söndag bestod av skype-ning (mitt egna lilla böjning på ordet skype) med min älskade mor och firade av Emmas 15 årsdag. Samt peppande inför FILMPREMIÄREN AV HARRY POTTER PÅ TORSDAG! Jag är så sjukt pepp. Jag älskar älskar älskar älskar Harry Potter för den som ville veta hihi.

2 st + med att bo i Californien:
  • även fast det är mitten av november är det varmt och soligt (jag hade endast på mig jeans och en jättetunn tunika idag)
  • det är dimma på morgonen (jag tycket att det är mysigt + att om det är tillräckligt mycket dimma är det foggy day i skolan vilket innebär SOVMORGON)
2 st - med att bo i Californien:
  • det luktar kobajs överallt pga alla tusentals mejerier
  • bara för att jag kommer ifrån sverige tror alla att jag är van vid kyla (aren't you from like the North Pole?)


bilder från Santa Barbara.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Van vid kyla? Så typiskt USA! Jag har bott i Norrland hela mitt liv och jag kommer aldrig att vänja mig vid kyla. Allt handlar om att klä sig rätt...



Dubbel-suck för ointresserade amerikaner som borde ha bättre geografiundervisning i skolan eller nåt.



Kram

2010-11-16 @ 09:35:57
URL: http://lisrl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0