Nothing comes close to the Golden Coast

HEJ DÄR HEMMA! Nu är jag här och jag är redan inne i deras tidzon. Kom hit i tisdagsnatt runt halv tolv. Flyget från Frankfurt till Dulles var jätteförsenat vilket gjorde att jag och en massa andra EF studenter missade våra andra flyg. Dock hade jag underbart sälllskap av en söt liten kille från Norge som också åkte med EF. Jag led alltså inte hehe. Men men. Igår var Freddy, Chase och Davy på drive-in bio och det var jätteroligt! Vi såg Grown Ups och Despicable Me. Jag såg en stjärna falla, vilket jag aldrig har sett förut så det var kooolt. Jag var även på min skola igår, Hanford High och träffade en school counslor för att välja mina klasser och annat. Idag klockan 08.00 stod jag och Larissa utanför skolan igen, för att jag skulle på walk through. Få scheman, PE-kläder, ta kort till yearbook och till ett sånt där kort vi har på Wargen, med bild och sånt. Och jag fick även mina skolböcker. Jag lovar att min engelskabok väger 5 kg minst. Min väska kommer gå sönder när jag stoppar in de där böckerna. Ikväll ska jag spela Ultimate Frisbee med några. Har aldrig spelat det men det kommer nog att gå bra.
Ska förövrigt spela Water Polo i framtiden, börjar på måndag. HAHAHA! Det kommer att gå sämst.
Just nu har alla skolsporter "Hell Week" vilket innebär tre timmars träning två gånger om dagen i en vecka. Herre jesus.
Här kommer i alla fall några bilder.



Jag och Sindre (Norsken) på Dulles Airport (Washington DC)

Mitt schema. Fel födelsedag och fel grade men men. Detta är mina klasser i alla fall hehe.

Detta är då min ASB card som är typ mitt lånekort i biblioteket, inträde till alla matcher (basket, socer,football osv) och till danser, så jag behöver inte betala för att komma in.

Boken som väger 5 kg + två andra böcker som är så snuskigt tunga. Minst 2 kg var.
Mina idrottskläder hehe.

Kommentarer
Postat av: agnes

ååh så roligt!! :D puss

2010-08-07 @ 01:53:58
URL: http://agnesdagar.blogg.se/
Postat av: emma

Alltså kajsaa! åh du verkar ha fått en bra start, vad skönt att höra! Lova att du håller denna blogg bra uppdaterad under det här året, vi vill ha koll på dig. PUSSSSSSSS

2010-08-07 @ 02:14:46
URL: http://emmajuly.devote.se
Postat av: nellie

Vill bara säga att det verkar sjukt ballt att gå high school (okej, jag har nog sett liiiite för mycket film) men ändå, en helt annan miljö och liknande. Och det verkar sjukt kul!

Hur kom du på idéen att åka? :) och vilken linje gick du här i östersund?

Och sen vill jag bara säga att jag tycker du är sjukt fin. hejhej.



läste din förra blogg också. du skriver bra.

2010-08-10 @ 22:46:54
URL: http://nelliealexiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0