Äntligen!

Nu sitter jag ääntligen vid min dator. Vet inte om den funkar bättre, men den funkar i alla fall. Så, nu tänkte jag ta och berätta om min första dag på Hanford High.
Vaknade 06.10 av att Emmas väckarklocka ringde, klev upp, åt frukost och gjorde mig i ordning. Runt kvart över sju skjutsade Larissa mig till the Wrights house, där jag väntade en liten stund sen skjutsade Eric mig till skolan. Jag ville inte gå dit ensam första dagen nämligen haha. Kommer dit och det är folk ÖVERALLT! Och alla ska till sitt homeroom, och det är ingen som vet var det är eftersom det är nåt man får reda på på morgonen första dagen. Hittar Mrs. Farrah som var min school counslor och hon hänvisade mig till nåt klassrum. Fick även då veta for real att jag är då en senior!! (YES) Kommer in i homeroom'et och där sitter jag bredvid de torraste tjejerna någonsin haha, åh, det var nästan roligt just eftersom dom var så torra. Vi blir uppropade, fick en kalender, en fin fin sådan, och sen skulle vi göra nån gruppuppgift. Jag och mina torra tjejer, var av en pratade inte ens med mig, satte igång med uppgiften.  Kan ha varit den tråkigaste timmen i mitt liv haha. MEN sen när klockan ringde, sprang alla ut och skulle hitta till sin 1st period. Min 1st & 2nd period är Multimedia Communication så dit sprang jag, till rum 251. Som tur var kände jag Trey och hans bror Kyler i den klassen så jag hade någon att prata med. 3rd period var English 4, där jag fick en stalker som följde efter mig när jag var på väg till min 4th period.  fjärde perioden var Economics, 5th period var journalism class (HEHE, vi är 5 seniors och resten är freshmans sjuukt kul) och sen ÄNTLIGEN LUNCH! Jag, Emily och Aaron åkte till the mall och åt, träffade där Chase och Rogan. Åkte tillbaka till skolan, tack snälla Aaron som skjutsade oss, till 6th period vilket tydligen var advanced choir! HAHA, jomen visst! Jag kan inte do mi fa sol da do, men men, det var trevligt, sen var det 7th period vilket då är P.E (wellness & fitness).
Grejen är då, att första skoldagen på high school's ser likadan ut överallt typ. Lärarna går igenom SAMMA saker klass efter klass, prickar av en (vilket var väldigt kul, jag heter inte Kajsa längre, jag heter olika saker. Kashaha, Kalisha, Kisa, K A J S A hehe bokstaverat och ja, allt. Vissa lärare sa bara mitt efternamn) och berättar typ varför det är så viktigt att alla ska vidare till collage, och så  om saker som kommer att hända i framtiden på deras lektioner.
Men det var en rolig dag. Jag är den enda utbytesstudenten på Hanford High och även fast det är över 1600 elever som går där blir man väldigt uttittad. Haha, det kom fram en Junior (en tjej) till mig som sade "Aaawh sweetie, you are sooo cute, how old are you? Are you a freshman?" Freshman = 13/14 år. TACK!
Sen efter skolans slut runt 3.01 som det står så vackert på schemat, så bytte och tjejerna i mitt water polo team om och satte oss ute i den STEKANDE solen. Practice börjar 3.30. Tränande till 5.30. Spelade faktiskt water polo och simmade inte bara, så det var roligt. Tydligen måste jag "stop being sweet and nice Kajsa from Sweden" och bli tuffare haha. Oh herregud. Så det var min första dag. Det var verkligen jättekul och så sjukt häftigt att faktiskt gå på en high school. Och jag älskar att prata engelska hela dagarna. I Looove it! '


Kommentarer
Postat av: Sofia din syster

Åhhh gud vad kul att få läsa om dina dagar!! Blogga så mycket du kan :-)



Puss!

2010-08-14 @ 23:13:49
Postat av: Lisa

Inez vill också ha en sån där t-shirt ;)

Vem var det som sa att du måste bli tuffare?



Puss!

2010-08-16 @ 08:03:18
Postat av: agnes

guuud vad skönt att höra att det gick någorlunda bra och att du trivs! pusspuss

2010-08-17 @ 00:38:40
URL: http://agnesdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0